• Jak przygotować firmę do badań i zyskać przewagę

    Wstęp: Przygotowanie się do badań marketingowych jest kluczowym elementem każdej strategii biznesowej, ponieważ pozwala zrozumieć rynek, potrzeby klientów oraz jak najlepiej dostosować produkt czy usługę do oczekiwań odbiorców. Aby efektywnie przygotować firmę do badań i zyskać przewagę konkurencyjną należy zacząć od trzech fundamentalnych koncepcji, takich jak: cele badań, jednostki analizy oraz wymiar czasowy. Poniżej znajdują […]

    Czytaj Dalej

  • Istotna rola ankietowanych w badaniach marketingowych

    Osoby ankietowane odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu opinii społecznej. To ma znaczący wpływ na decyzje polityczne, marketingowe i społeczne. Istotna rola ankietowanych w badaniach marketingowych jest kluczowa dla funkcjonowania gospodarki opartej o wiedzę. Ich opinie i postawy, zgromadzone za pomocą różnorodnych narzędzi badawczych, stanowią cenne źródło informacji dla decydentów i badaczy. To umożliwia zrozumienie nastrojów społecznych, […]

    Czytaj Dalej

  • Badania rynkowe, czy inwestycja w badania się opłaca?

    Doskonale wiemy, że analityka odgrywa coraz większą rolę w relacji z klientami. Dysponując różnorodnymi metodami pomiaru można naprawdę znacznie lepiej dopasować się do aktualnych i szybko zmieniających się potrzeb konsumentów. Dlatego podejście oparte na danych umożliwia firmom podejmowanie świadomych decyzji i opracowywanie skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych. Oto lista kilku branż w których badania powinny […]

    Czytaj Dalej

  • Badania jakościowe, dlaczego warto je wybierać

    Kiedy i dlaczego warto wybrać badania jakościowe. Poniżej znajduje się lista siedmiu najważniejszych obszarów, które przemawiają za realizacją badań jakościowych, zwłaszcza wówczas, gdy szukamy przewagi konkurencyjnej. Obszar 1: Dogłębny wgląd Badania jakościowe pozwalają na bardziej szczegółowe i zniuansowane zrozumienie zjawiska lub tematu, ponieważ zapewniają bogaty, dogłębny wgląd w doświadczenia, myśli i uczucia uczestników. Obszar 2: […]

    Czytaj Dalej

  • Od 7.01.2019 r. nowym graczem Instytutu Badawczego IPC został Kamil Pluta. Kamil gra na pozycji analityka rynkowego. Kamil pracę w IPC będzie łączył z dokończeniem pisania doktoratu na Uniwersytecie Wrocławskim. To nie jedyny transfer jaki można się spodziewać w najbliższym czasie w IPC.

    Czytaj Dalej

  • IPC NA DNIACH MARKETINGU SPORTOWEGO

    W Warszawie rozpoczęły się X Dni Marketingu Sportowego. Instytut Badawczy IPC jest partnerem merytorycznym konferencji. W Warszawie odbyły się X Dni Marketingu Sportowego. Na okoliczność Konferencji Instytut Badawczy IPC przeprowadził badania nt. roli sportu w promocji miast i gmin. Wyniki badań przedstawiliśmy w drugim dniu konferencji. Prezentację poprowadzili Katarzyna Pilarczyk – Mańko przy wsparciu Artura […]

    Czytaj Dalej

  • KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA BADANIE RYNKU PRACY W ELBLĄGU

    Zapraszamy na konferencję podsumowującą projekt badawczy W dniu 21.02.2012 odbędzie się konferencja podsumowująca przeprowadzone przez nasz Instytut badania lokalnego rynku pracy w Elblągu oraz powiecie elbląskim. Na konferencji zostaną zaprezentowane najważniejsze wyniki badania pn. „Perspektywy rozwoju rynku pracy w mieście Elblągu oraz powiecie elbląskim do 2016 roku – mapa zawodów i umiejętności przyszłości”. Więcej informacji […]

    Czytaj Dalej

  • KONGRES MARKETINGU I INNOWACJI W SAMORZĄDACH

    Instytut Badawczy IPC partnerem Kongresu Marketingu i Innowacji w Samorządach – 18.11.2011 r. Zapraszamy! Zapraszamy na Kongres Marketingu i Innowacji w Samorządach, który odbędzie się w Rzeszowie w dniu 18 listopada 2011 roku, a którego Instytut Badawczy IPC jest oficjalnym partnerem. W ramach Kongresu przedstawimy wyniki przeprowadzonych przez nasz Instytut badań z przedstawicielami polskich samorządów […]

    Czytaj Dalej